Trăim în Anglia deci ne adaptăm!


Sunt foarte mulţi români care au venit aici şi, şi-au făcut mica lor Românie . Unde e schimbarea ? Aceleaşi persoane cu caracter tipic românesc, indiferență, dezinteres, lipsă de respect ; nu vor să se schimbe, au schimbat doar imprejurimile.

Păcat, avem atât de multe de învăţat de aici, nu spun că englezii ar fi cea mai perfectă naţie dar există un mix cultural extrem de divers.

Trăind  în Anglia engleza devine prima limbă, sunt atât de multe persoane din țară care ne judecă pentru faptul că o folosim mai tot timpul . Nu înseamnă că am uitat de unde am plecat sau că ne credem mai superiori, este doar esenţial să o foloseşti cât mai mult posibil, trăind aici avem un cerc de prieteni care nu vor înțelege limba română.  Contează foarte mult dacă vrei să faci ceva aici , cum vorbeşti , cum scri ,cum transmiţi un mesaj intr-o comunicare, în limba engleză. Se spune că ai o engleză bună abia în momentul în care gândeşti  în engleză .

Am întâlnit români care sunt aici de 3-4 ani şi abia leagă o conversaţie în engleză, ce să mai vorbesc de scris. De ce ? De ce suntem noi arătaţi cu degetul şi nu ei . Majoritatea românilor nu vor să accepte schimbarea, de aceea nici România nu se va schimba  prea curând, o țară nu se schimbă până nu se schimbă și oamenii care pot să o facă, schimbarea trebuie să înceapă de la fiecare din noi.

„- Satira e o armă, nu?
– Păi da, e.
– Este… şi dumneata tragi!…
– Nu trag. Cum o să trag?…
– Cum nu tragi, dar ce faci?
– Scriu…
– Scrii… dar tragi… tragi, tragi, că de-aia e armă!… ”
(Toma Caragiu – „Fabula”)

Acest articol a fost publicat în Din lume, din viata și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Trăim în Anglia deci ne adaptăm!

  1. Albinuta zice:

    Imi place ca nu generalizezi.
    Stim toti ca fiecare persoana se adapteaza in mod diferit noilor reguli.
    Cei care reusesc sa se adapteze nu trebuie judecati „ca au uitat de unde au plecat” si nici cei care nu se adapteaza nu trebuie judecati. Sunt pur si simplu firi diferite.
    Imi pare rau ca nu ai avut contact si cu cei care nu se incadreaza in tiparele de mai sus

    • Val zice:

      Nu sunt în masură să judec pe nimeni. Dar pot să scriu … Cei care nu se încadrează în tiparele de mai sus sunt mai greu de întâlnit, și cei pentru care am tot respectul, dar și dacă îi vei întâlni nu îți vei da seama că sunt români.

  2. Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

  3. deea zice:

    Eu sunt doar de 4 saptamani aici si imi place ! Se intampla sa mai aud romani vorbind prin autobuz, dar nu bag de seama. Mi se pare asa de ciudat cand aud vorbindu-se romana…zilele trecute am fost la banca si tipa de la ghiseu era romanca. ^_^

Lasă un răspuns

